Hallelujah trekt investeerder aan om groei te versnellen
M&A-advies verkoop2021
Transactie:
Hallelujah, een Gentse scale-up, is klaar voor de volgende groeifase. Om het bedrijf te schalen werd gekozen voor een nieuwe investeerder, Outspot-ondernemer Thomas Van Overbeke. Met het opgehaalde kapitaal, alsook de additionele ervaring, zal het bedrijf zijn groei kunnen versnellen en nieuwe (internationale) projecten financiëren.
VDP heeft Hallelujah begeleid tijdens de zoektocht en intrede van de privé-investeerder in het kapitaal. VDP stond Hallelujah bij doorheen het gehele proces.
Hallelujah:
Hallelujah, opgericht in 2017 door oprichter en ondernemer Dieter de Vos, is een sterk groeiende scale-up. Met de baseline “Serious Happiness” wil het jonge bedrijf lange-termijn-geluk op de werkvloer bevorderen op basis van een belevingsgericht en wetenschappelijk onderbouwd traject. Onderzoek toont aan dat positieve emoties een enorme impact hebben op de werkprestaties.
Tevreden en geëngageerde werknemers zorgen voor een hogere productiviteit en zijn vaak minder afwezig. Hallelujah helpt bedrijven om de tevredenheid op de werkvloer hoog te houden. Dit wordt gedaan door een op maat gemaakt ‘employee-happiness-traject’.
Het traject bestaat niet uit workshops of een traditionele teambuilding, maar kleine acties die positieve emoties opwekken, waardoor medewerkers aantoonbaar productiever zijn. Een combinatie van creativiteit, fun en een wetenschappelijke onderbouwing staan centraal in de filosofie van het bedrijf.
De voorbije vier jaar heeft Hallelujah al meer dan 750.000 shots of happiness afgevuurd. Ondertussen bestaat het klantenbestand uit grote namen als Belfius, Telenet, Lidl, Delaware, Accent, AB Inbev en SD Worx.
Het team van Hallelujah wordt aangevuld met een sterke adviesraad, bestaande uit o.a. Matthijs Keersebilck (Marketing & Sales Director Matexi) en Didier Vanden Broucke (CEO EEG). Thomas Van Overbeke zal zich hier bij voegen zodat de toekomstige groei van het bedrijf wordt gewaarborgd. Hallelujah wil met de financiering verder investeren in personeel en de automatisatie bij het meten van werknemerstevredenheid. Zo wilt Hallelujah van België een topland maken op het vlak van werkgeluk.
Voor meer informatie, zie: https://www.hallelujah.be